[SPOILER] Patch 5.2 en PTR

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Re: [SPOILER] Patch 5.2 en PTR

Message  Ennea le Jeu 03 Jan 2013, 09:25

C'est ouvert oui:

http://worldofwarcraft.judgehype.com/news/le-ptr-5-2-est-disponible-aux-etats-unis-et-en-europe/

Je note qu'on va continuer a jouer a Farmville pendant un moment mais le reste a l'air plutôt alléchant, j'ai hâte d'avoir plus d'info!

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Re: [SPOILER] Patch 5.2 en PTR

Message  Klenval le Jeu 03 Jan 2013, 23:57

Ce qui est amusant avec ce système de ferme, c'est qu'avec un fonctionnement similaire, le housing pourrait être implanté.
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Re: [SPOILER] Patch 5.2 en PTR

Message  Magdaleni le Ven 04 Jan 2013, 00:18

Ils avaient dit que le c’était "peut être" "potentiellement" "il-ne-faut-jamais-dire-jamais" un pas, voir une éventualité de éventuelement commencer a CONSIDERER le housing comme possible dans un futur blizzardiennement lointain.

Mais le housing ce serait fantastiquement contre le "bring the players to the world".

Apres si ça se fait par pitié faite que l'instance soit celle du chef de raid comme ça c'est le début des soirée partouzes et du rp "festin raclette chez moi amenez vos bouteilles" ( a ce sujet je dépose d'avance le projet de guilde un dîner presque parfait édition forgefer )

Mais bon, vu comme blizzard consacre du temps et fignole le pet battle et vu comme ça a pris, un time sink du genre a grind pour de la déco de maison marcherait surement, et probablement sur moi aussi, vu que je suis du genre a ajouter des coffres dans la suite du lucky 38. (Je le SAIS que ça sert a rien en plus)

Y a de gros changements dans les classes, comme des nouveaux talents, et ça , ça me fait toujours envie Smile


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Re: [SPOILER] Patch 5.2 en PTR

Message  Ennea le Ven 04 Jan 2013, 07:34

M'est avis que le housing serait un housing de Guilde avec possibilité pvp comme ce fut le cas dans GW1. Ce serait intéressant d’ailleurs Wink Sinon mon seul souhait c'est que si housing individuel il y a que ce ne soit pas cantonné à la "capitale" de la faction.

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Re: [SPOILER] Patch 5.2 en PTR

Message  Magdaleni le Ven 04 Jan 2013, 09:47

Ennea a écrit:M'est avis que le housing serait un housing de Guilde avec possibilité pvp comme ce fut le cas dans GW1. Ce serait intéressant d’ailleurs Wink Sinon mon seul souhait c'est que si housing individuel il y a que ce ne soit pas cantonné à la "capitale" de la faction.

Ni pour le housing de guilde d'ailleurs. La brigade courtetaille logé a hurlevent ça me ferait un peu... Mais oui le systeme de GW1 etait pas si mal sur ce sujet.( qui a dit hormis le coût ?)
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Re: [SPOILER] Patch 5.2 en PTR

Message  Adryelle Main-tranchée le Ven 04 Jan 2013, 10:20

Cpl. Tresse-de-givre a écrit:Ils avaient dit que le c’était "peut être" "potentiellement" "il-ne-faut-jamais-dire-jamais" un pas, voir une éventualité de éventuelement commencer a CONSIDERER le housing comme possible dans un futur blizzardiennement lointain.
C'est comme ça depuis l'alpha du jeu de base, donc c'est sans doute bien parti pour durer longtemps. La plupart des modèles utilisés pour tester le housing ont soit été abandonnées comme la maison de l'île des MJs, soit recyclés comme le manoir de Ravenholdt, qui était tous deux des modèles prévus au départ pour le housing de guilde (source : http://nogg-aholic.blogspot.fr/2006/02/why-wow-is-bad-game-reason-8.html )
Après on peut toujours "rêver", blizzard ayant ajouté de nouveaux mécanismes en terme de phasing depuis le temps, plus le fait que les équipes de développement aient subit quelques changements au fil des ans.

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Re: [SPOILER] Patch 5.2 en PTR

Message  Aldorey Kelbourg le Ven 04 Jan 2013, 12:53

Adryelle Main-tranchée a écrit:
Cpl. Tresse-de-givre a écrit:Ils avaient dit que le c’était "peut être" "potentiellement" "il-ne-faut-jamais-dire-jamais" un pas, voir une éventualité de éventuelement commencer a CONSIDERER le housing comme possible dans un futur blizzardiennement lointain.
C'est comme ça depuis l'alpha du jeu de base, donc c'est sans doute bien parti pour durer longtemps. La plupart des modèles utilisés pour tester le housing ont soit été abandonnées comme la maison de l'île des MJs, soit recyclés comme le manoir de Ravenholdt, qui était tous deux des modèles prévus au départ pour le housing de guilde (source : http://nogg-aholic.blogspot.fr/2006/02/why-wow-is-bad-game-reason-8.html )
Après on peut toujours "rêver", blizzard ayant ajouté de nouveaux mécanismes en terme de phasing depuis le temps, plus le fait que les équipes de développement aient subit quelques changements au fil des ans.

Petit HS pour dire que l''île en question existe toujours. Il faut savoir qu'il existe de nombreuses instances WoW qui ne sont pas accessibles normalement au public mais qu'il est tout de possible de fréquenter avec un peu de moyens et de connaissances, notamment l'instance DEVELOPMENT qui regroupe les tests graphiques et autres développements de zones, régions, bâtiments (trois fois la taille de Kalimdor environ).

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Re: [SPOILER] Patch 5.2 en PTR

Message  George Gnomey le Sam 05 Jan 2013, 16:29

Il y a une île sanctuaire en Outreterre dédiée aux démonistes. Preuve de la mise à l'écart des démonistes, ou tout simplement création d'un mini Dalaran pour démoniste ? Wait and see.

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Re: [SPOILER] Patch 5.2 en PTR

Message  Magdaleni le Sam 05 Jan 2013, 18:00

Je pense que ce sera surtout l'endroit de la quete greenfire. Mais qu'ils aillent en outreterre, personne y va c'est dommage !
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Re: [SPOILER] Patch 5.2 en PTR

Message  Aldorey Kelbourg le Sam 05 Jan 2013, 18:26

Cpl. Tresse-de-givre a écrit:Je pense que ce sera surtout l'endroit de la quete greenfire. Mais qu'ils aillent en outreterre, personne y va c'est dommage !

Faut dire que l'Outreterre maintenant, c'est carrément insupportable je trouve. En dehors de rares endroits.

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Re: [SPOILER] Patch 5.2 en PTR

Message  Ajaxandriel Givreciel le Sam 05 Jan 2013, 19:04

Cpl. Tresse-de-givre a écrit:et du rp "festin raclette chez moi amenez vos bouteilles" ( a ce sujet je dépose d'avance le projet de guilde un dîner presque parfait édition forgefer )
J'achète direct les droits pour adapter en édition îles de l'écho!
J'aime le piment d'espelette.

Et ma foi c'est peut-être en Outreterre que siégera le Conseil des Six Dagues :P Qui sait ? Ça parlait à un moment de faire des recherches dans le Temple Noir...
Blizzard encore un effort ! Du housing ! Une MàJ des zones BC ! et je veux bien vendre mon âme (et celle des autres, en si bon chemin!)
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Re: [SPOILER] Patch 5.2 en PTR

Message  Harken le Sam 05 Jan 2013, 19:09

Ça sera une zone de classe façoàn Moonglade/Acherus/Peak of Serenity. potentiellement accessible après avoir accompli la quête.
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Re: [SPOILER] Patch 5.2 en PTR

Message  Aldorey Kelbourg le Sam 05 Jan 2013, 19:19

Aldorey Kelbourg a écrit:
Adryelle Main-tranchée a écrit:
Cpl. Tresse-de-givre a écrit:Ils avaient dit que le c’était "peut être" "potentiellement" "il-ne-faut-jamais-dire-jamais" un pas, voir une éventualité de éventuelement commencer a CONSIDERER le housing comme possible dans un futur blizzardiennement lointain.
C'est comme ça depuis l'alpha du jeu de base, donc c'est sans doute bien parti pour durer longtemps. La plupart des modèles utilisés pour tester le housing ont soit été abandonnées comme la maison de l'île des MJs, soit recyclés comme le manoir de Ravenholdt, qui était tous deux des modèles prévus au départ pour le housing de guilde (source : http://nogg-aholic.blogspot.fr/2006/02/why-wow-is-bad-game-reason-8.html )
Après on peut toujours "rêver", blizzard ayant ajouté de nouveaux mécanismes en terme de phasing depuis le temps, plus le fait que les équipes de développement aient subit quelques changements au fil des ans.

Petit HS pour dire que l''île en question existe toujours. Il faut savoir qu'il existe de nombreuses instances WoW qui ne sont pas accessibles normalement au public mais qu'il est tout de possible de fréquenter avec un peu de moyens et de connaissances, notamment l'instance DEVELOPMENT qui regroupe les tests graphiques et autres développements de zones, régions, bâtiments (trois fois la taille de Kalimdor environ).

Petit ajout pour dire que j'ai regardé ton site et... le contenu de ton lien est ce dont je parle, à savoir l'instance DEVELOPMENT, qui à l'époque des screens dudit site se décomposait en nombreuses instances, les « îles » des différents développeurs/programmeurs, etc. *Mec qui devrait moins lire de travers*

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Re: [SPOILER] Patch 5.2 en PTR

Message  Hector Sombrecoeur le Sam 05 Jan 2013, 21:26

http://www.mmo-champion.com/content/3072-Patch-5-2-Warlock-Island-New-Heirloom-Items-Cost-Blue-Posts-The-Daily-Blink

What is the ETA for Stormwind and Orgrimmar Repairs?
With the majority of stone and lumber being sent to the various war fronts for construction and repairs, there's essentially nothing left for the craftsmen to work with. In fact, the laborers seen toiling over the constructions are not actually doing anything. We've told them they can go home, or volunteer for Pandaria duty, but every day they climb up those ladders, and every day slowly hammer at boards and walls to no effect. They take their lunches in solitude, sometimes taking a break to stare at the sun, and at the end of their shift they climb down and go home.

They've repeated this every day for over two years. We're quite worried about them. Top men are currently investigating the possibility of providing them with twigs and small rocks with the belief that some progress may snap them out of it.


kek

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Re: [SPOILER] Patch 5.2 en PTR

Message  Gurrdil Barbebière le Sam 05 Jan 2013, 22:34

Sinon moi j'aime bien le puits sacrificiel de l'île des démos.
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Re: [SPOILER] Patch 5.2 en PTR

Message  Thomas le Brave le Dim 06 Jan 2013, 09:28

Mais que fait Valérie Damido ?
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Re: [SPOILER] Patch 5.2 en PTR

Message  Hector Sombrecoeur le Dim 06 Jan 2013, 12:49

http://www.mmo-champion.com/threads/1246370-Waves-on-isle-of-the-thunder-king!%3Fp%3D19699894&usg=ALkJrhjvlbtK5VlZtwge7LEoxF0AalBiRg#post19699894

Blizzard semble intégrer des vagues autour de l'île du Roi Tonnerre, détail intéressant je trouve, que j'espère voir appliqué à toutes les autres côtes du jeu.

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Re: [SPOILER] Patch 5.2 en PTR

Message  Srem le Dim 06 Jan 2013, 13:05

<3

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Re: [SPOILER] Patch 5.2 en PTR

Message  George Gnomey le Jeu 10 Jan 2013, 04:47



Hell it's about time

EDIT : Il y a un modèle du nom de "TitanCaptured".

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Re: [SPOILER] Patch 5.2 en PTR

Message  Harken le Jeu 10 Jan 2013, 05:53

Broadcast speech lore from a quest:

The fall of Zandalar

Zul came to Rastakhan to warn him that he had visions of a armored dragon causing a Cataclysm. Months later he once again came to Rastakhan with more grim news that he saw a legion of serpents pouring forth from a fissure in the ocean. Still Rastakhan dismissed Zul. Months later he had another vision of earthquakes and tidal waves assaulting Zandalar the golden capital sinking beneath the ocean it's once proud people drowning. Rastakhan tiring of his Prophet granted Zul his largest ships so his followers could find a new land if the visions came to pass. And these visions DID come to pass. When Deathwing arose from the Maelstrom dark angry waves crashed into the capital. The people turned to the King for help but had nothing to offer them but to turn to Zul. The Prophet had his mighty warfleet assembled while his King sat idle. Now what's left of the Zandalari sail on the Golden Fleet.

A confirmer avec les quêtes sur le ptr, mais intéressant. Un peu con de la part de Rastakhan qui aura eu une mort moisie avec son royaume off screen néanmoins.


:3


Blizzard se met enfin à la page au niveau paléontologique.

Edit : du datamining de textes ig

The Zandalari


It is said the God King Rastakhan, ruler of the Zandalari, lords over his mighty kingdom from a throne carved of solid gold.

Years ago, as he sat on this opulent seat of power, he was visited by his most trusted prophet: Zul.

Zul warned King Rastakhan of a terrible Cataclysm. For Zul had seen a vision of a great armored dragon clenching the world in his ferocious jaws.

Months later Zul returned, bearing more grim news from his visions. He saw a legion of serpents pouring forth from a gaping fissure that tore open the floor of the ocean. Still, King Rastakhan did nothing.

Finally, mere months before the Cataclysm, Zul returned. Tearing his clothes and throwing his staff to the ground, Zul spoke of earthquakes and tidal waves. He described the golden capital of Zandalar slowly sinking beneath the waves in the aftermath of the Cataclysm, its once-great people drowning as their mighty works slipped forever beneath the sea.

King Rastakhan tired of Zul and his troubling nightmares. To be rid of the prophet, he granted Zul the use of his largest ships, so that he and his followers could seek a new land if his visions came to pass.

And his visions DID come to pass. When Deathwing rose from the Maelstrom, dark, angry waves crashed into the Zandalari capital. The spine of the land broke in two, and soon, the city and all its riches began to slide into the hungry sea. The Zandalari people turned to their King for help, but there was only one Zandalari equipped to help them: The prophet Zul.

The prophet, and the mighty warfleet he had assembled while his King sat idle. You see, the TRUE power of Kings and Emperors stems from the power to aid their people. The moment they fail, they cede their power to the one who can.

The Thunder King and the Mogu


The mogu tell a legend about Lei Shen, the Thunder King. His followers fell to their knees before him. "We will call you 'The Lightning King,'" they said. It is said that he tore out the very heart of the mogu God. And from that hateful act he gained power over wind and storm.

But Lei Shen did not agree. "Lightning strikes in an instant and is over in a flash," he said. "But thunder. Thunder! Thunder proclaims the coming of the storm." "Thunder quakes the skies long before the lightning strikes, and thunder echoes in the hills long after lightning�s power is spent." "It is thunder that sends animals cowering and fills the hearts of peasants with dread. Let thunder be my herald, so that my power is felt throughout the land." "I will be... The Thunder King." Oh my friend - that awful sound. For a hundred hundred generations the crash of thunder filled the hearts of pandaren with terror.

It is said that after the revolution, the Red Crane of Hope placed the rainbow in the sky, so that pandaren would know not to fear the storms any longer. I do not see any rainbows today. Do you? Fathers and sons. Mothers and daughters. As parents, we pass our legacy on to our children. What values do we choose to instill in our progeny? What will our children learn from our mistakes? What sort of world will we create and leave behind for our daughters and sons? Parents place their children on a path, but they do not always know where the road will take them.

The mogu were children as well. Children of the Titans. They were once a legion of stone, heartless and obedient. By the Titans' command, they fought the terrible servants of the Old Gods.

They shaped the mountains and carved the rivers of the land. And they created a magical cradle of life in a hidden valley that we now call the Vale of Eternal Blossoms.

But eventually the Titans fell silent. And their creations were cursed with flesh. The mogu grew restless. Many generations later, when Thunder King united them, they seized upon their legacy! I truly believe now that the mogu thought they were doing the work of the Titans. They fought against the mantid and used the powers of the Vale to create new life. Ah, but such terrible works! Parents cannot always be assured of the legacy they will leave behind. How especially true this is, when the parents are Gods. And their children - monsters.
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Re: [SPOILER] Patch 5.2 en PTR

Message  Ennea le Jeu 10 Jan 2013, 07:43

Omg la classe de la trollesse *-* Ils vont me donner envie de rejouer Ennea s'ils modifient les modèles a ce point!

Par contre Hurlevent remodelé encore et pendant ce temps, à Lune-d'Argent, on est toujours collé au sol. Wink

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Re: [SPOILER] Patch 5.2 en PTR

Message  Severnaya le Jeu 10 Jan 2013, 08:00

Pas mal la trollesse, par contre le côté texture HD rend bizarre Sad Finalement, on y est habitués, aux graphismes moches mais qui font cartoon.

Me demande si c'est pas aussi pour ça qu'ils mettent autant de temps à le faire

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Re: [SPOILER] Patch 5.2 en PTR

Message  Srem le Jeu 10 Jan 2013, 08:07

Il serait temps qu'ils retapent nos personnages et armures, tout de même.
On fait légèrement tache à côté.

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Re: [SPOILER] Patch 5.2 en PTR

Message  Magdaleni le Jeu 10 Jan 2013, 11:33

Euh, si les trolls ont enfin le revamp qu'ils meritent (les pj) et que c'est aussi beau, je rallie le peuple de Vol jin, parce que attention au vaudou, mon !
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Re: [SPOILER] Patch 5.2 en PTR

Message  Zal'Nash/Jinzüa le Jeu 10 Jan 2013, 15:31

Harken Dreadhowl a écrit:
Broadcast speech lore from a quest:

The fall of Zandalar

Zul came to Rastakhan to warn him that he had visions of a armored dragon causing a Cataclysm. Months later he once again came to Rastakhan with more grim news that he saw a legion of serpents pouring forth from a fissure in the ocean. Still Rastakhan dismissed Zul. Months later he had another vision of earthquakes and tidal waves assaulting Zandalar the golden capital sinking beneath the ocean it's once proud people drowning. Rastakhan tiring of his Prophet granted Zul his largest ships so his followers could find a new land if the visions came to pass. And these visions DID come to pass. When Deathwing arose from the Maelstrom dark angry waves crashed into the capital. The people turned to the King for help but had nothing to offer them but to turn to Zul. The Prophet had his mighty warfleet assembled while his King sat idle. Now what's left of the Zandalari sail on the Golden Fleet.

A confirmer avec les quêtes sur le ptr, mais intéressant. Un peu con de la part de Rastakhan qui aura eu une mort moisie avec son royaume off screen néanmoins.


:3


Blizzard se met enfin à la page au niveau paléontologique.

Edit : du datamining de textes ig

The Zandalari


It is said the God King Rastakhan, ruler of the Zandalari, lords over his mighty kingdom from a throne carved of solid gold.

Years ago, as he sat on this opulent seat of power, he was visited by his most trusted prophet: Zul.

Zul warned King Rastakhan of a terrible Cataclysm. For Zul had seen a vision of a great armored dragon clenching the world in his ferocious jaws.

Months later Zul returned, bearing more grim news from his visions. He saw a legion of serpents pouring forth from a gaping fissure that tore open the floor of the ocean. Still, King Rastakhan did nothing.

Finally, mere months before the Cataclysm, Zul returned. Tearing his clothes and throwing his staff to the ground, Zul spoke of earthquakes and tidal waves. He described the golden capital of Zandalar slowly sinking beneath the waves in the aftermath of the Cataclysm, its once-great people drowning as their mighty works slipped forever beneath the sea.

King Rastakhan tired of Zul and his troubling nightmares. To be rid of the prophet, he granted Zul the use of his largest ships, so that he and his followers could seek a new land if his visions came to pass.

And his visions DID come to pass. When Deathwing rose from the Maelstrom, dark, angry waves crashed into the Zandalari capital. The spine of the land broke in two, and soon, the city and all its riches began to slide into the hungry sea. The Zandalari people turned to their King for help, but there was only one Zandalari equipped to help them: The prophet Zul.

The prophet, and the mighty warfleet he had assembled while his King sat idle. You see, the TRUE power of Kings and Emperors stems from the power to aid their people. The moment they fail, they cede their power to the one who can.

The Thunder King and the Mogu


The mogu tell a legend about Lei Shen, the Thunder King. His followers fell to their knees before him. "We will call you 'The Lightning King,'" they said. It is said that he tore out the very heart of the mogu God. And from that hateful act he gained power over wind and storm.

But Lei Shen did not agree. "Lightning strikes in an instant and is over in a flash," he said. "But thunder. Thunder! Thunder proclaims the coming of the storm." "Thunder quakes the skies long before the lightning strikes, and thunder echoes in the hills long after lightning�s power is spent." "It is thunder that sends animals cowering and fills the hearts of peasants with dread. Let thunder be my herald, so that my power is felt throughout the land." "I will be... The Thunder King." Oh my friend - that awful sound. For a hundred hundred generations the crash of thunder filled the hearts of pandaren with terror.

It is said that after the revolution, the Red Crane of Hope placed the rainbow in the sky, so that pandaren would know not to fear the storms any longer. I do not see any rainbows today. Do you? Fathers and sons. Mothers and daughters. As parents, we pass our legacy on to our children. What values do we choose to instill in our progeny? What will our children learn from our mistakes? What sort of world will we create and leave behind for our daughters and sons? Parents place their children on a path, but they do not always know where the road will take them.

The mogu were children as well. Children of the Titans. They were once a legion of stone, heartless and obedient. By the Titans' command, they fought the terrible servants of the Old Gods.

They shaped the mountains and carved the rivers of the land. And they created a magical cradle of life in a hidden valley that we now call the Vale of Eternal Blossoms.

But eventually the Titans fell silent. And their creations were cursed with flesh. The mogu grew restless. Many generations later, when Thunder King united them, they seized upon their legacy! I truly believe now that the mogu thought they were doing the work of the Titans. They fought against the mantid and used the powers of the Vale to create new life. Ah, but such terrible works! Parents cannot always be assured of the legacy they will leave behind. How especially true this is, when the parents are Gods. And their children - monsters.

Blizzard me vend du rêve...Les trolls vont enfin connaître la renaissance véritable...Et ce skin...ce skin !

Trolls will arise !

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